Wednesday, March 7, 2012

tidak awal dan tidak lewat walau sesaat


hampir sebulan meninggalkan dunia blog . hari ini , hati rase ingin meluahkan sesuatu . kalau di post lepas aku menaip berbekalkan emosi yang kurang stabil , kali ini aku menaip berbekalkan jiwa dan fikiran yang kosong . perasaan yang sedih . hati yang sayu . 

ALLAH . 

"setiap yang hidup pasti merasai mati"

aku pasti semua orang tahu tentang itu . cuma kita tak tahu bila masanya dan bagaimana keadaannya . kerana semua itu rahsia ALLAH . dan setiap aturan yang dibuat itu cantik . 

dan sebagai hamba-NYA kita harus sedar dan harus bersedia . dunia ini hanya pinjaman . ALLAH pinjamkan kepada kita untuk mencari sebanyak banyak bekalan untuk dibawa di akhirat kelak . 

SUBHANALLAH.  

dalam masa yang begitu singkat , aku dan sahabat lain menerima 4 berita kematian . 

ALLAHUAKBAR . 

 bermula dengan kematian ayah kak halawati (sahabat JMK) . kemudian tidak sampai seminggu , datang pula berita kematian ayah kepada sahabat baik ku , suriati . dan semalam , berita kematian dua sahabat UPSI juga berita kematian ayah kepada kak anisah husna (mantan JMK) .

ALLAH lebih sayang mereka . semoga mereka semua ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang soleh dan solehah . 

semoga semua sahabat saya termasuk keluarga arwah diberi kekuatan juga ketabahan menghadapi dugaan yang mendatang . 

kita yang masih hidup , teruskanlah perjuangan . mendoakan mereka yang telah pergi di samping mencari bekalan sebelum kita pergi menghadap ILAHI . 




No comments:

Post a Comment

tinggalkan kata walau sebaris ayat . moga moga ia bermanfaat untuk semua . terima kasih :)