Sunday, February 5, 2012

keturunan

salam maulidur rasul .

rasenye macam ramai yang tertanye tanye pasal keturunan amat supan yang aku tulis dekat post my first nephew , haha , rase nak gelak guling guling lah bile korunk tanye macam-macam . 

okay . let me explain about that . 

Amat Supan is my beloved grandpa's name . grandpa sebelah ayah :) name orang orang dulu mestilah pelik sikit . lagi-lagi orang jawa . kan ? kan ? 

itu baru nama atok . belum name moyang aku . nohhh . nak sebut pon aku tak reti . Amat Supan bin Karyotemejo . macam ni lah ejaan nye kalau tak silap . kalau silap , mohon maaf ye =.=

nama nenek je yang agak moden sikit . siti hidayah . errr . moyang belah nenek pon pelik jugak . Siti Hidayah binti Asmopawiro . ha . maaf jugak kalau salah . =.=

yang atas atas lagi aku tak tahu . dorunk semua nie memang pure jawa . jadi tak heranlah kalau nama yang atas lagi pelik . eh pelik bukan sebarang pelik . pelik yang unik . kau ade ? :D

aku hanya tahu nama mereka . tak berkesempatan pon nak jumpe . sebab mereka semua pergi sebelum aku bukak mata lagi . jadi , aku hanya kenal mereka dari nama dan gambar-gambar lame yang ayah simpan sebagai kenangan . 

atok , nenek , semoga kite bertemu di syurga nanti . sobsss .


semoga ALLAH menempatkan mereka dalam kalangan orang yang beriman . Al-fatihah .


No comments:

Post a Comment

tinggalkan kata walau sebaris ayat . moga moga ia bermanfaat untuk semua . terima kasih :)