Friday, March 28, 2014

Bicara Wardah (Part 2)


dibuka diari comel yang disimpan rapi di dalam almari . dicatat sesuatu didalamnya . diluah dengan tulisan kerana tidak terluah dengan bicara . 



Bismillahirahmanirrahim..

Warkah ini aku coretkan tatkala hati benar-benar teguh
Saat cinta Allah benar-benar berlabuh
Bukan sekadar singgah berteduh, namun akan kekal kuat dan ampuh.

Buat bakal suami yang suatu hari akan aku taati
Tidak aku tahu dimana dikau kini
Tidak aku pasti apa kau sedang mencari-cari
Seperti mana diri aku menanti, apa yang Allah ingin beri.

Buat bakal suami yang bakal mengimami
Hari ini kita masih sendiri, mencari redha Illahi, mengawal diri
Supaya kelak, apabila diuji, kita kuat menangani.
Aku disini masih mencari diri, mengumpul ilmu duniawi dan yang hakiki
Supaya cukup amal untuk dibawa ke 'sana' nanti.

Buat bakal suami yang tidak aku pasti dimana kedudukanmu kini
Suatu hari nanti, aku pasti kau akan ke 'sini'
Ke 'daerah' dimana aku melakarkan segala bukti, hidupku selama ini.
Ruangan kecil ini aku coretkan segala bahagia yang aku impi.
Untuk kau tatapi, disaat aku tiada lagi di muka bumi.

********************************


Buat suamiku,
Andai diberi peluang dan kesempatan untukmu 'singgah' ke sini
Dengar lah segala kata hati isterimu ini
Fahami setiap bahagia yang ingin sekali saya rasa.

Duhai suami yang dihormati...
Andai sahaja awak mengerti, saat saya di'jemput' dalam lafaz bersaksi
Ketahuilah, saat akad itu dilafazkan, apa yang isterimu ini inginkan cuma satu
Pimpin lah tangan ini ke Syurga, bersama anak-anak kita.

Wahai suami yang disayangi..
Saya punya impian. Sejak dulu lagi.
Jika Allah izinkan,
Isterimu ini tidak khuatir andai 'pergi' dan syahid ketika melahirkan zuriat buatmu
Kerana diri ini tahu, dirimu mampu memimpin 'permata' kita itu bersama ke Syurga.

Andai impian ini menjadi nyata,
dan ketika dirimu membaca coretan ini dan diriku telah tiada,
Hanya satu pesanku,
Duhai suamiku,
Didiklah anak kita itu dengan 'santapan rohani' setiap dinihari
Perdengarkan ditelinganya alunan Kalam suci setiap hari
Coraklah 'kain putih' kita itu dengan 'warna' iman dan amal.
Bentuk lah peribadinya untuk menjadi seorang mujahid dan mujahidah.
Soleh dan solehahkan mereka.
Supaya di akhirat nanti, kita bertemu kembali.
Merasai manisnya berlari-lari di taman Syurga, bersama.
InsyaAllah... :')

salam sayang.

Annisa' menggenggam erta diarinya itu . diletakkan kembali ke dalam almari . moga Allah mendengar suara hatinya . pinta annisa'.

No comments:

Post a Comment

tinggalkan kata walau sebaris ayat . moga moga ia bermanfaat untuk semua . terima kasih :)