Wednesday, November 27, 2013

kenangan . episod 3


perjalanan di bumi KGV ditemani dan dibantu oleh seorang "kakak" yang saya rasa tak rugi kenal beliau . alhamdulillah . Allah pertemukan saya dengan orang yang baik-baik. yang sentiasa membantu susah senang . yang setia mendengar cerita karut marut saya . tempat saya luah perasaan yang bercampur baur dengan emosi . yang sabar layan kerenah saya . dan yang paling penting , kakak yang suke bawak saya jalan-jalan . bak kata beliau , jom kita kenal "Seremban".

Pn. Diana Abdul Rahman Sidek

p/s : okay encik jejaka kat luar sana . mohon abaikan niat anda untuk "mengusha" beliau :P

"kau kene faham. aku ni umur je dah banyak tapi masih maintain muda"

cehhh . ayat tu memang dah lali saya dengar . walaupun bunyinya macam orang perasan tapi biarlah . siapa nak puji dia kalau tak dia puji diri sendiri . ye dop ? haha . tapi memang itulah hakikatnya . nampak die jauh lebih muda dari saya walaupun sebenarnya die jauh lebih tua . haha . 

akak yang sentiasa ada dengan saya di sekolah . mana ade die , situ ade saya kecuali dalam kelas . sampaikan siapa cari dia tak jumpa, pasti cari saya . alahai akak . akak . femes sangat =.=

dan

keakraban kami tidaklah hanya berdua . tapi dilengkapi dengan encik jejaka yang bajet bajet aaron aziz ni . haih lah . ni lagi sorang , masuk bakul angkat sendiri -.-


dan inilah tiga sekawan yang sentiasa bersama . bila salah seorang dapat tugasan, maka yang lain turut kene tempiasnya . haha . termasuklah tugas luar bidang . eh ?

biasanya kak diana lah yang dapat tugasan besar sebab beliau guru tetap . kami hanya menjadi pembantu yang tak berapa nak membantu .haha . tapi alhamdulillah . dengan usaha bersama , dan kesungguhan kak diana sebagai "akak" kami , maka apa yang diberikan dapat disempurnakan . dan itulah yang kami mahukan . yang penting kerjasama . itu prinsip kami :)

dan masa masa kami turut dihabiskan dengan aktiviti luar sekolah termasuklah tengok wayang, makan, dating . eh ? haha. okay yang ni tipu . dan mungkin kerana terlalu rapat itu menyebabkan ada perkara yang disalah ertikan. namun diabaikan dengan anggapan positif ^^,

4 bulan di bumi KGV menjadikan ukhwah ini terlalu rapat sehingga air mata gugur di akhir pertemuan . okay ini tak tipu . walaupun selalu gelak-gelak and no airmata between us, tapi akhirnya ia gugur jua . hey . nampak je kami macam keras . tapi dalam hati ade taman hokeeyyyy :')

semoga ada rezeki untuk kita berkumpul bersama lagi .

dan buat kak diana sayang , 
thanks for everything . memang betul . kami tak pernah dapat akak yang macam akak. the best sister ever dan rasenye akak pon tak pernah dapat adik ohsem macam kami kan ? hewhewhew. by the way, goodluck . teruskan perjuangan dan misi misi yang belum dicapai di KGV. ade rezeki , kami datang balik berkhidmat di sana . hehe . semoga akak lebih sabar dan tabah dengan ujian kehidupan . last but not least , maaf untuk segala kekurangan kami sepanjang kita bersama :)

deep from heart.

to be continue.....

No comments:

Post a Comment

tinggalkan kata walau sebaris ayat . moga moga ia bermanfaat untuk semua . terima kasih :)