Saturday, July 7, 2012

buat bakal pemilik cintaku setelah ALLAH dan RASUL .




Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasih-mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehinggah melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Allah Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah berjumpa pada taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwa-Mu,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
kukuhkanlah Ya Allah ikatannya.
kekalkanlah cintanya.
tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini
dengan nur-Mu yang tiada pernah pudar.
lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu 
dan keindahan bertawakal di jalan-Mu


ALLAH tahu ape yang terbaik untuk hambanya . 
semoga ALLAH hadir di saat kita membuat keputusan . 
hanya ALLAH tempat kita bergantung . 

notakaki : kutitip doa buatmu di setiap akhir sujudku . 


2 comments:

tinggalkan kata walau sebaris ayat . moga moga ia bermanfaat untuk semua . terima kasih :)