Monday, July 2, 2012

rutin cuti saya :)


soalan yang selalu di tanya oleh rakan rakan seperjuangan . 

"cuti sem ni buat ape . lame cuti kan ? 3 bulan kan ?"

hehe . ye saya . saya sedang bercuti semester sekarang . 3 bulan lamenye . tapi saya tak bekerja . duduk rumah . berbakti pada keluarga . dan menjadi pelayan kerenah si kecik ini . 


heeee . bukan selalu saya dapat duduk rumah goyang kaki macam ni . hehe . memang ade niat nak bekerja cuma nya ade sebab sebab yang tak mengizinkan saya untuk bekerja . lagipun ibu perlukan saya untuk masak dan buat kerje kerje rumah . jadi masa ni lah saya nak bantu ibu :)

dan si kecik tu pulak . die dah pandai main sekarang . jadi,ape salahnya saya jadi kawan bermain die kan ? 

bile duduk rumah ni , macam macam saya belajar . terutama ilmu masakan . dulu , saya tak pernah suka memasak . tapi sekarang , tempat saya hanya di dapur . dan saya sukakannya . walaupun masakan saya tak sesedap ibu . tapi masih boleh ditelan . hehhee 

saya juga adalah pemandu terhormat ibu dan adik saya . bawak ibu jalan jalan , beli barang , pergi rumah saudara mara . hantar adik balik asrama . ambil adik di asrama . beli barang adik . beli barang kakak . beli barang dapur . beli lauk pauk untuk dimasak . 

okay . cuti kali ni , lesen kereta saya amat berguna untuk semua . ye lah . kat tanjong malim tak boleh bawak kereta =.="

dan bila duduk di rumah juga , dapatlah saya mengurangkan sawang di blog ini . haha . ade sape sape kesah ? 

notakaki : walaupun saya tak berpeluang mencari pengalaman bekerja dan mencari wang , tapi saya mendapat pengalaman menguruskan kehidupan keluarga . eh ? hahaha . 


No comments:

Post a Comment

tinggalkan kata walau sebaris ayat . moga moga ia bermanfaat untuk semua . terima kasih :)