Wednesday, August 29, 2012

coretan petang rabu :)


petang petang macam ni rasa seperti nak bermadah pujangga . haha . okay siapa tak berminat untuk membaca sila berhenti membaca di sini dan boleh tekan pangkah di hujung atas kanan dekstop anda :)

nampak tak betapa sombong dan bongkaknya menulis seperti itu ? okay . maafkan saya . hanya gurauan petang sebagai penghibur hati yang tengah gundah gulana . eh ? 

sila gelak dengan ayat bahasa melayu saya yang terabur mabur ini -.-

hari ini rasa seperti ade yang tak kene . entahlah . susah untuk ditafsir . dan susah untuk diluah dengan kata kata . hanya doa dipanjatkan kepada Yang Esa moga moga segalanya baik baik belaka .

indahnya hidup jika kita mengikut apa yang Islam ajarkan . manisnya hidup jika kita mngikut segala suruhan . meninggalkan segala larangan . 

betul . bukan senang untuk didik diri istiqamah namun usaha yang gigih boleh membantu . bukan senang menerima kata kata orang sekeliling tetapi tanpa kita sedar ramai yang mendoakan . mengapa harus dipandang yang menyakitkan kerana yang membahagiakan itu lebih menenangkan . 

:)

dalam pada kita mendidik diri istiqamah , cuba juga mendidik diri bersabar . dugaan dan ujian ALLAH itu ade di mana mana . 

ouh ye . bercerita soal kesabaran . 

tika diri dan hati boleh menerima situasi sekarang , ade yang cuba bermain api . hehe . mukin dia tidak pernah mendengar pepatah ini . jangan menguji kesabaran seseorang yang sedang bersabar . 

tapi itulah manusia . kadang terlupa dengan apa yang telah diperkatakan dan apa yang telah dijanjikan . ouh tidak mengapalah . insya-ALLAH , selagi terdaya , akan dipupuk kesabaran ini hingga ke hujung nyawa :)

sama samalah kita wahai sahabiah sekalian untuk sentiasa bersabar kerana sabar itu separuh daripada iman ^^

mengenangkan apa yang berlaku lewat tengah hari tadi , bukan sahaja wujud kemarahan malah tertimbul juga perasaan perasaan yang tak sepatutnya . tetapi saya tidak dididik untuk membenci orang malah saya dididik untuk menyayangi semua orang . dan apa yang berlaku biarlah ia berlalu .

dan kesimpulannya untuk entry hari ini adalah , 


selamat petang semua . barakallah :)

2 comments:

tinggalkan kata walau sebaris ayat . moga moga ia bermanfaat untuk semua . terima kasih :)