Monday, August 27, 2012

syawal 1433 :)


alhamdulillah . seminggu syawal telah berlalu dengan baiknya . sempat ziarah saudara mara , dan mereka juga telah bertandang ke rumah . syukur , saya punya keluarga yang bahagia :) tak sangka . dah jadi nenek pun saya ni . walaupun tak berkahwin lagi . haha . 

namun , dalam tawa gembira berhari raya , insan yang bergelar atok telah dijemput Ilahi kembali ke pangkuannya . sempat bertemu dan bermaafan di hari raya pertama . namun , ALLAH lebih menyayanginya .  tidak berpeluang menatap wajahnya untuk kali yang terakhir , hanya doa mengiringi . moga beliau ditempatkan dalam golongan orang orang yang soleh . Al-fatihah . 

yang pergi tetap akan pergi . yang masih hidup , perlu teruskan kehidupan . 

bilamana ALLAH mengambil seseorang daripada kita , maka DIA akan memberi seseorang kepada kita . dan bila ALLAH ambil atok dari kami , ALLAH beri ahli keluarga baru kepada kami . saya bakal mendapat sepupu baru :) 

dan syawal kali ini adalah syawal pertama untuk transformasi saya . eh ? haha . alhamdulillah . syukur . dalam pada risau takut tak diterima , rupanya , masih ada yang kagum . moga kita sama sama mencari dan menggapai redha Ilahi . kerana itulah yang dituntut . 

bukan saya minta untuk dipuji . bahkan saya mohon doa kalian .

dan syawal kali ini mengajar saya menjadi kuat dan tabah . belajar untuk menerima setiap butir bicara orang sekeliling . tidak mengapa sayang sayang . biarlah saya tidak cantik di mata manusia asal saya cantik di mata ALLAH . 

saya bersyukur . 

sekian untuk coretan hari ini . moga bertemu lagi . insya-ALLAH (:


No comments:

Post a Comment

tinggalkan kata walau sebaris ayat . moga moga ia bermanfaat untuk semua . terima kasih :)