Friday, August 17, 2012

tentang insan benama ibu .


bila bicara soal raya , diri tak seexcited dulu . yang setiap masa ingin menggayakan baju . setiap masa mengemas rumah . setiap masa memastikan rumah dan kelengkapan serta persiapan raya berada di tahap yang paling maximum :)

tapi kini , diri hanya berdiam . hanya menyiapkan segalanya secara ala kadar . betul kata ayah . yang buat raya kita meriah adalah MAK . 

MAK yang dulunya memang akan memastikan raya kami meriah . walaupun MAK selalu bising dengan kami sebab tanak mengemas , bising dengan ayah sebab adek tidur je tapi die tetap melakukan yang terbaik dan hasilnya , raya kami sangat indah . dan meriah :)

bukan menyalahkan takdir . bukan juga menidakkan apa yang telah tertulis , namun ternyata diri ini sangat rindukan MAK yang dulu . yang sihat . yang suka bising . segalanya dilakukan sendiri tanpa harapkan anak anak dan suami . 

MAK yang terbaik di hati kami sekeluarga . 

namun kuasa ALLAH itu tiada tolok dan bandingnya . dan ALLAH jualah yang berkuasa atas tiap tiap sesuatu . dalam sekelip mata ALLAH boleh mengubah sesuatu 360 darjah . tapi kami masih bersyukur kerana semakin hari MAK semakin baik walau tidak sama seperti dulu . mukin semuanya perlukan masa . 

hanya doa yang mampu kami titipkan buat MAK . semoga MAK terus kuat dan tabah . 

:)

dan lagu ni . aida tujukan buat mak . mak jangan sedih sedih lagi . ALLAH ade dengan kita .


notakaki : saya lebih bermood untuk cerita tentang mak berbanding raya . erm . hargai ibu anda kawan kawan . 

salam sayang , izzaidah mohtadi 


2 comments:

tinggalkan kata walau sebaris ayat . moga moga ia bermanfaat untuk semua . terima kasih :)